Освітянська родина м. Тернополя висловлює щиру подяку директору
Причетність до першоджерела нашої ідентичності – української ...
У передчутті величного свята Воскресіння Господнього  ...

Новини

Із 24 по 25 березня 2021 року у м.Тернополі відбулося Дистанційне освітнє трансфер-містечко інноваційних можливостей (D#06 T’mistechko-2021), зініційоване Тернопільським комунальним методичним центром науково-освітніх інновацій та моніторингу та проведене спільно з науковцями Університету менеджменту освіти НАПН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», ТНПУ ім. В. Гнатюка, Галицького коледжу ім. В.Чорновола.

У режимі онлайн було проведено 24 заходи у 3 локаціях ( 17 підлокаціях).

Під час презентаційної локації  начальниця управління освіти і науки Тернопільської міської ради Ольга Похиляк відзначила, що освіта для Тернополя була і є пріоритетом. Вдосконалення освітнього й управлінського процесів сприяє розвитку освітньої системи громади. Похиляк О.П. подякуваланауковцям заефективну та плідну співпрацю з управлінням освіти і науки ТМР, ТКМЦНОІМ та освітянами громади.

Директор ТКМЦНОІМ Галина Литвинюк ознайомила учасників  із темоюD #06T’mistechkа та окреслила змістовий концепт оцінювання навчального заняття.Довела ефективність та актуальність проведених методичних заходів  попередніх п’яти попередніх засідань інтеграційної методичної інфраструктури – Освітнього трансфер-містечка інноваційних можливостей. спроєктувалаосновні функції оцінювання навчального заняття в умовах компетентнісного підходу. Звернула увагу на тому, що саме формувальне оцінювання сприяє розвитку ключових компетентностей особистості для її життєвого успіху.

Артур Кочарян, PhD, директор Приватного закладу освіти «Модерн Скул» м. Київ у роботі з керівникам закладів освіти громадипрезентував тему «Індивідуальна траєкторія навчання як тренд дистанційного навчання, розкрив таківажливі питання для сучасного керівника:

 - загальні тренди в освіті, що виникли під час пандемії;

- дистанційне навчання як реальність (статистика, динаміка);

- індивідуальна траєкторія під час дистанційного навчання.

- до чого готуватися директорам шкіл? Системний підхід додистанційного навчання. Власні платформи, LMS.

Науковці ТНПУ ім. В. Гнатюка плідно працювали в локаціях із керівниками закладів освіти, їх заступниками та педагогами.

БарнаО.В., к.п.н., доцент ТНПУ ім. В. Гнатюка, заслужений працівник освіти України, автор підручників, ознайомила заступників директорів школи І ст. з основними інструментами та підходами щодо оцінювання досягнень учнів у початковій школі.

Балик Н.Р., к.п.н., доцент, завідувач кафедри інформатики та методики навчання ТНПУ ім. В.Гнатюка  та ШмигерГ.П., к.б.н., доцент кафедри інформатики та методики навчання ТНПУ ім. В. Гнатюка акцентували увагу заступників директорів школи ІІ-ІІІ ст. на оцінюванні навчального заняття у контексті компетентнісного підходу.

ГузарО.В., к.ф.н., доцент, завідувач кафедри філологічних дисциплін початкової освіти ТНПУ ім. В. Гнатюка в локації для заступників директорів з методичної роботи розглянула питання «Самооцінювання: інструмент розвитку учнів чи елемент контролю».

Харченко Н.В., завідувачка лабораторії морального, громадянського та міжкультурного виховання Інституту проблем виховання НАПН України, к.п.н,старша наукова співробітниця, керівниця проєкту видавництва педагогічної преси та літератури «Шкільний світ», ознайомила заступників з виховної роботи та педагогів-організаторів із ефективними прийомами розвитку критичного мислення».

Рябова З.В., д.п.н., професор, завідувач кафедри менеджменту освіти та прав Університету менеджменту НАПН України, ознайомила заступників керівників закладів освіти громади із проєктним підходом побудови та критеріями оцінювання освітньої програми закладу освіти.

Працівники ТКМЦНОІМ працювали у підЛокаціях із педагогами громади щодо напрацювань аналітичних інструментів оцінювання у різних типах навчальних занять. Змоделювали власні технологічно-експертні карти (мапи) модернових практик у розрізі наскрізності через усі освітні галузі. Деталізовано питання щодо складанняSWOT-аналізу як важливого інструменту для оцінювання навчальних занять в умовах інтеграції. Розкрито дієвість критеріальних моделей оцінювання та самооцінюванняв розрізі різних видів навчальних занять. Інноваційною складовою оцінювального навчального заняття було розглянуто шляхи оцінювання та самооцінювання STEM-компетентностей здобувачів освіти.

Матеріали усіх заходів D#06 T’mistechko-2021 розміщені на сайті та блогах працівників ТКМЦНОІМ.

Інноваційні заходи, проведені вшосте науковцями та працівниками ТКМЦНОІМ, підтвердили, що T’mistechko– потужний компетентнісний інструмент моделі зростання професійної траєкторії педагогів як інвестиції в розвиток освіти громади.

 

 

Учнів, які завершують здобуття початкової (4-ті класи) та базової загальної середньої (9-ті класи) освіти, звільнено від проходження державної підсумкової атестації у 2020/2021 навчальному році. Відповідний наказ МОН від 03.03.2021 №273 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.03.2021 за №338/35960.

Рішення ухвалено у зв’язку з установленням для єдиної державної системи цивільного захисту на всій території України режиму надзвичайної ситуації відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів від 25 березня 2020 року №338-р "Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації".

Відповідно до абзацу другого частини п’ятої статті 17 Закону України "Про повну загальну середню освіту", кожен учень має пройти державну підсумкову атестацію за кожний рівень повної загальної середньої освіти з державної мови, математики та інших предметів, визначених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, крім випадків, визначених законодавством.

Відповідно до позицій 32 та 33 розділу ІІ Класифікаційних ознак надзвичайних ситуацій, перевищення порогового рівня захворюваності людей на грип, гострі респіраторні вірусні захворювання удвічі і більше разів протягом періоду понад 2 тижні у двох та більше адміністративних районах області (Автономна Республіка Крим, міста Київ та Севастополь), містах або в цілому по країні, інфекційні захворювання людей невиявленої етіології віднесено до надзвичайних ситуацій природного характеру.

Зважаючи на це, МОН звільнило від проходження державної підсумкової атестації здобувачів закладів загальної середньої освіти 4-х і 9-х класів у 2020/2021 навчальному році.

У відповідному документі про освіту учнів, звільнених від ДПА, необхідно зробити запис "звільнений(а)".

Таке рішення сприятиме організованому завершенню навчального року учнями, які закінчують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, в умовах поширення на території України COVID-19.

Рішення набуде чинності у день його публікації в "Офіційному віснику України".

Зважаючи на зростання кількості педагогів, інфікованих COVID-19, станом на 16 березня в тернопільських школах №3 та №10 учні 5-11 класів навчаються дистанційно.

Як повідомила начальник управління освіти і науки Тернопільської міської ради Ольга Похиляк, загалом у всіх загальноосвітніх закладах міста дистанційно навчаються учні 21-го класу.

«Також, по одній групі дітей закрито у садочках №№ 21, 22, 29 і 38. Адже, якщо захворів на COVID-19 вихователь, уся група, відповідно, відправляється на самоізоляцію, - додає Ольга Похиляк. - Щодо статистики інфікованих серед учнів та педагогів: на даний час зареєстровано 52 хворих вчителів на ГРВІ та 80 - на COVID-19. Серед учнів є 1700 хворих на ГРВІ та 37 - на COVID-19».

Додамо, якщо ситуація із захворюваністю буде стабільною, канікули у школах Тернополя розпочнуться 29 березня і триватимуть тиждень.

https://ternopilcity.gov.ua/news/47377.html?fbclid=IwAR1_0LRLkAW7mvnyO35CSEJLuyhDuTq_7LE476FpKd9qeO48VNU_HBt8EMM

Нарада-семінар

25 лютого 2020 року у приміщенні управління освіти і науки Тернопільської міської ради відбулася нарада-семінар з суб’єктами підприємницької діяльності, які займаються організацією харчування у ЗЗСО за участю начальника управління освіти і науки  ольги Похиляк, заступника начальника управління Ірини Сум, начальника відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Тернопільського міського управління Держпродспожив служби в Тернопільській області Галини Чайкіної, завідувача відділу тернопільського регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби Миколи Бабінчука, головного спеціаліста управління освіти і науки Олени П’ятночки з питань:

  • організації харчування учнів у закладах загальної середньої освіти у 2021 році;
  • впровадження вимог Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти:
  • впровадження системи НАССР у закладах освіти.

24 лютого 2021 року в Українському домі «Перемога» відбулася колегія управління освіти і науки Тернопільської міської ради, за участі керівників закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, директор Галицького коледжу ім. В. Чорновола, на якій обговорили актуальні теми та прийняли відповідні рішення з таких питань:

Про виконання міської Програми розвитку освіти на 2020-2022 роки у 2020 році (Ірина Сум).
Про дистанційне навчання: проблеми, шляхи вирішення, добра практика (Галина Литвинюк).
Про хід виконання заходів щодо оголошеного Міністерством освіти і науки України 2020-2021 навчального року – Роком математики (Галина Федун).                                                                                                                                                   
Про стан охорони праці, безпеки життєдіяльності та стан травматизму в закладах освіти у 2020 році (Назарій Вересюк).
Про стан функціонування та розвитку внутрішньої системи забезпечення якості освіти за підсумками проведення позапланового інституційного аудиту Тернопільського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-правовий ліцей № 2» (Ірина Сум).

 

18 лютого 2021року відбулось урочисте нагородження переможців міського етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми».

Начальник управління освіти і науки ТМР Ольга Петрівна Похиляк  привітала переможців та вручила грамоти та книги видавництва «Підручники і посібники». 

Третє місце зайняла програма «Розвиток мотиваційної готовності дошкільників до навчання в школі» практичного психолога ТДНЗ№34 Свіргун Лариси Іванівни. Програмою передбачено формування позитивного ставлення дошкільників до навчання, бажання вчитися, ставлення до школи і навчання як до відповідальної діяльності, сприяння розвитку впевненості у власних силах, самостійності дій.

Друге місце розділили між собою дві програми:розвивальна програма «Сходинки успіху» для молодших школярів, які мають труднощі у навчанні з елементами арт-терапії», розроблена й апробована практичним психологом Тернопільського ліцею №21-спеціалізованої мистецької школи ім.І.Герети Косминою Наталією Василівною з метою активізації розвитку пізнавальних процесів молодшого школяра та їх корекції для досягнення рівня вікової норми; а також програма практичного психолога ТЗОШ№11 Тригук Оксани Степанівни «Розвиток навичок асертивної поведінки у старшокласників. Соціально-психологічний тренінг «Я – асертивний», розроблена для відпрацювання навичок конструктивної взаємодії з однолітками, становлення у підлітків безпечних форм поведінки, формування у них ненасильницьких форм комунікації, створення безпечного середовища освітнього закладу.

Перше місце у конкурсі зайняла «Програма підвищення соціальної адаптації першокурсників в умовах освітнього середовища професійно-технічного навчального закладу «Адаптаційна мобільність першокурсників» Забитівської Тетяни Ярославівни, практичного психолога ДПТНЗ «ТВПУ сфери послуг та туризму». 

Програма вирізняється структурованістю та науковістю і спрямована на формування життєвих компетентностей першокурсників, створення умов для оптимізації особистісного розвитку та адаптації, підвищення чутливості до змін, формування установки сприймати нові умови життя без стресу, здатності швидко змінювати свою поведінку.Програма представлена трьома розділами, кожний з яких складається із окремих тематичних занять, що забезпечує наступність і цілісність програми, реалізація якої  сприяє створенню сучасного, професійно орієнтованого, безпечного, недискримінаційного, партнерського, доброчесного, сприятливого середовища для успішної соціалізації та адаптації першокурсників професійно-технічного закладу і може бути корисною також для впровадження у закладах старшої профільної школи.

Слід принагідно відмітити, що усі вказані програми отримали призові місця також і в обласному етапі конкурсу, а програма Забитівської Тетяни Ярославівни буде представлена  на ІІІ Всеукраїнському етапі конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми».

Серед учасників дійства були директор Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу Галина Іванівна Литвинюк, заступник директора центру Юлія Володимирівна Гнатюк, а також члени журі з числа науковців: Шпак Марія Мирославівна, доктор психологічних наук, доцент, професор кафедри психології розвитку та консультуванняТернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка, Бригадир Марія Богданівна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології та соціальної роботи Західноукраїнського національного університету, Кавецький Віктор Євгенович, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти. Члени журі також отримали подяки управління освіти і науки ТМР.

 

Сторінка 14 із 69

Керівники

Контакти

м.Тернопіль,
бульвар Т.Шевченка, 1
46000
тел.: 0352525694

Top