Новини
Зважаючи на зростання кількості педагогів, інфікованих COVID-19, станом на 16 березня в тернопільських школах №3 та №10 учні 5-11 класів навчаються дистанційно.
Як повідомила начальник управління освіти і науки Тернопільської міської ради Ольга Похиляк, загалом у всіх загальноосвітніх закладах міста дистанційно навчаються учні 21-го класу.
«Також, по одній групі дітей закрито у садочках №№ 21, 22, 29 і 38. Адже, якщо захворів на COVID-19 вихователь, уся група, відповідно, відправляється на самоізоляцію, - додає Ольга Похиляк. - Щодо статистики інфікованих серед учнів та педагогів: на даний час зареєстровано 52 хворих вчителів на ГРВІ та 80 - на COVID-19. Серед учнів є 1700 хворих на ГРВІ та 37 - на COVID-19».
Додамо, якщо ситуація із захворюваністю буде стабільною, канікули у школах Тернополя розпочнуться 29 березня і триватимуть тиждень.
https://ternopilcity.gov.ua/news/47377.html?fbclid=IwAR1_0LRLkAW7mvnyO35CSEJLuyhDuTq_7LE476FpKd9qeO48VNU_HBt8EMM
25 лютого 2020 року у приміщенні управління освіти і науки Тернопільської міської ради відбулася нарада-семінар з суб’єктами підприємницької діяльності, які займаються організацією харчування у ЗЗСО за участю начальника управління освіти і науки ольги Похиляк, заступника начальника управління Ірини Сум, начальника відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Тернопільського міського управління Держпродспожив служби в Тернопільській області Галини Чайкіної, завідувача відділу тернопільського регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби Миколи Бабінчука, головного спеціаліста управління освіти і науки Олени П’ятночки з питань:
- організації харчування учнів у закладах загальної середньої освіти у 2021 році;
- впровадження вимог Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти:
- впровадження системи НАССР у закладах освіти.
24 лютого 2021 року в Українському домі «Перемога» відбулася колегія управління освіти і науки Тернопільської міської ради, за участі керівників закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, директор Галицького коледжу ім. В. Чорновола, на якій обговорили актуальні теми та прийняли відповідні рішення з таких питань:
Про виконання міської Програми розвитку освіти на 2020-2022 роки у 2020 році (Ірина Сум).
Про дистанційне навчання: проблеми, шляхи вирішення, добра практика (Галина Литвинюк).
Про хід виконання заходів щодо оголошеного Міністерством освіти і науки України 2020-2021 навчального року – Роком математики (Галина Федун).
Про стан охорони праці, безпеки життєдіяльності та стан травматизму в закладах освіти у 2020 році (Назарій Вересюк).
Про стан функціонування та розвитку внутрішньої системи забезпечення якості освіти за підсумками проведення позапланового інституційного аудиту Тернопільського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-правовий ліцей № 2» (Ірина Сум).
18 лютого 2021року відбулось урочисте нагородження переможців міського етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми».
Начальник управління освіти і науки ТМР Ольга Петрівна Похиляк привітала переможців та вручила грамоти та книги видавництва «Підручники і посібники».
Третє місце зайняла програма «Розвиток мотиваційної готовності дошкільників до навчання в школі» практичного психолога ТДНЗ№34 Свіргун Лариси Іванівни. Програмою передбачено формування позитивного ставлення дошкільників до навчання, бажання вчитися, ставлення до школи і навчання як до відповідальної діяльності, сприяння розвитку впевненості у власних силах, самостійності дій.
Друге місце розділили між собою дві програми:розвивальна програма «Сходинки успіху» для молодших школярів, які мають труднощі у навчанні з елементами арт-терапії», розроблена й апробована практичним психологом Тернопільського ліцею №21-спеціалізованої мистецької школи ім.І.Герети Косминою Наталією Василівною з метою активізації розвитку пізнавальних процесів молодшого школяра та їх корекції для досягнення рівня вікової норми; а також програма практичного психолога ТЗОШ№11 Тригук Оксани Степанівни «Розвиток навичок асертивної поведінки у старшокласників. Соціально-психологічний тренінг «Я – асертивний», розроблена для відпрацювання навичок конструктивної взаємодії з однолітками, становлення у підлітків безпечних форм поведінки, формування у них ненасильницьких форм комунікації, створення безпечного середовища освітнього закладу.
Перше місце у конкурсі зайняла «Програма підвищення соціальної адаптації першокурсників в умовах освітнього середовища професійно-технічного навчального закладу «Адаптаційна мобільність першокурсників» Забитівської Тетяни Ярославівни, практичного психолога ДПТНЗ «ТВПУ сфери послуг та туризму».
Програма вирізняється структурованістю та науковістю і спрямована на формування життєвих компетентностей першокурсників, створення умов для оптимізації особистісного розвитку та адаптації, підвищення чутливості до змін, формування установки сприймати нові умови життя без стресу, здатності швидко змінювати свою поведінку.Програма представлена трьома розділами, кожний з яких складається із окремих тематичних занять, що забезпечує наступність і цілісність програми, реалізація якої сприяє створенню сучасного, професійно орієнтованого, безпечного, недискримінаційного, партнерського, доброчесного, сприятливого середовища для успішної соціалізації та адаптації першокурсників професійно-технічного закладу і може бути корисною також для впровадження у закладах старшої профільної школи.
Слід принагідно відмітити, що усі вказані програми отримали призові місця також і в обласному етапі конкурсу, а програма Забитівської Тетяни Ярославівни буде представлена на ІІІ Всеукраїнському етапі конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми».
Серед учасників дійства були директор Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу Галина Іванівна Литвинюк, заступник директора центру Юлія Володимирівна Гнатюк, а також члени журі з числа науковців: Шпак Марія Мирославівна, доктор психологічних наук, доцент, професор кафедри психології розвитку та консультуванняТернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка, Бригадир Марія Богданівна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології та соціальної роботи Західноукраїнського національного університету, Кавецький Віктор Євгенович, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти. Члени журі також отримали подяки управління освіти і науки ТМР.
Потреба закладів освіти в підручниках для 4 класу на 2020-2021 н.р.
Область Тернопільська область Дата формування 10.02.2021
Назва органу управління освітою Управління освіти і науки Тернопільської міської ради
Код ЄДРПОУ органу управління освітою 26198169
№ в системі ДІСО органу управління освітою 638
№ |
Назва підручника |
Автор(и) |
Замовлено |
|||||
ЗЗСО (заклади загальної середньої освіти) |
ПТЗО |
ЗВО |
ЗАГАЛОМ |
|||||
для учнів |
для педагогічних працівників |
ЗАГАЛОМ |
ЗАГАЛОМ |
ЗАГАЛОМ |
||||
Українська мова навчання |
||||||||
1 |
«Англійська мова» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом) |
Будна Т. Б. |
133 |
7 |
140 |
0 |
0 |
140 |
Г. К. Мітчелл Марілені Малкоґіанні |
1609 |
72 |
1681 |
0 |
0 |
1681 |
||
Герберт Пухта Ґюнтер Ґернґрос Пітер Льюіс-Джонс |
842 |
48 |
890 |
0 |
0 |
890 |
||
Губарєва С. С. Павліченко О. М. |
122 |
7 |
129 |
0 |
0 |
129 |
||
Карпюк О. Д. |
569 |
31 |
600 |
0 |
0 |
600 |
||
Всього по предмету |
3275 |
165 |
3440 |
0 |
0 |
3440 |
||
2 |
«Інформатика» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти |
Андрусич О. О. Стеценко І. Б. |
428 |
15 |
443 |
0 |
0 |
443 |
Антонова О. П. |
122 |
4 |
126 |
0 |
0 |
126 |
||
Воронцова Т. В. Пономаренко В. С. Пономаренко Л. В. Хомич О. Л. Лаврентьєва І. В. |
373 |
10 |
383 |
0 |
0 |
383 |
||
Козак Л. З. |
155 |
2 |
157 |
0 |
0 |
157 |
||
Корнієнко М. М. Крамаровська С. М. Зарецька І. Т. |
467 |
29 |
496 |
0 |
0 |
496 |
||
Коршунова О. В. |
93 |
6 |
99 |
0 |
0 |
99 |
||
Лисобей Л. В. Чучук О. І. |
135 |
2 |
137 |
0 |
0 |
137 |
||
Лодатко Є. О. Мочула О. В. Яріш Г. П. |
205 |
10 |
215 |
0 |
0 |
215 |
||
Ломаковська Г. В. Проценко Г. О. |
331 |
11 |
342 |
0 |
0 |
342 |
||
Морзе Н. В. Барна О. В. |
870 |
26 |
896 |
0 |
0 |
896 |
||
Всього по предмету |
3179 |
115 |
3294 |
0 |
0 |
3294 |
||
3 |
«Математика» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) |
Гісь О. М. Філяк. І. В. |
238 |
8 |
246 |
0 |
0 |
246 |
Заїка А. М. Тарнавська С. С. |
388 |
13 |
401 |
0 |
0 |
401 |
||
Козак М. В. Корчевська О. П. |
968 |
36 |
1004 |
0 |
0 |
1004 |
||
Листопад Н. П. |
904 |
34 |
938 |
0 |
0 |
938 |
||
Лишенко Г. П. |
59 |
4 |
63 |
0 |
0 |
63 |
||
Логачевська С. П. Логачевська Т. А. |
204 |
7 |
211 |
0 |
0 |
211 |
||
Оляницька Л. В. |
196 |
6 |
202 |
0 |
0 |
202 |
||
Скворцова С. О. Онопрієнко О. В. |
289 |
9 |
298 |
0 |
0 |
298 |
||
Всього по предмету |
3246 |
117 |
3363 |
0 |
0 |
3363 |
||
4 |
«Мистецтво» підручник інтегрованого курсу для 4 класу закладів загальної середньої освіти |
Калініченко О. В. Аристова Л. С. |
592 |
20 |
612 |
0 |
0 |
612 |
Кізілова Г. О. Шулько О. А. |
230 |
6 |
236 |
0 |
0 |
236 |
||
Кондратова Л. Г. |
10 |
1 |
11 |
0 |
0 |
11 |
||
Лобова О. В. |
466 |
10 |
476 |
0 |
0 |
476 |
||
Масол Л. М. Гайдамака О. В. Колотило О. М. |
506 |
18 |
524 |
0 |
0 |
524 |
||
Островський В. М. Федун Г. П. |
1323 |
48 |
1371 |
0 |
0 |
1371 |
||
Рубля Т. Є. Мед І. Л. Щеглова Т. Л. |
5 |
1 |
6 |
0 |
0 |
6 |
||
Стеценко І. Б. Садовенко С. М. |
144 |
5 |
149 |
0 |
0 |
149 |
||
Всього по предмету |
3276 |
109 |
3385 |
0 |
0 |
3385 |
5 |
«Німецька мова» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (з аудіосупроводом) |
Сотникова С. І. Гоголєва Г. В. |
32 |
2 |
34 |
0 |
0 |
34 |
Всього по предмету |
32 |
2 |
34 |
0 |
0 |
34 |
||
6 |
«Українська мова та читання» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) |
(Частина 1 авт. Варзацька Л. О. Зроль Г. Є. Шильцова Л. М.) (Частина 2 авт. Чумарна М. І.) |
167 |
12 |
179 |
0 |
0 |
179 |
(Частина 1 авт. Вашуленко М. С. Васильківська Н. А. Дубовик С. Г.) (Частина 2 авт. Вашуленко О. В.) |
548 |
29 |
577 |
0 |
0 |
577 |
||
(Частина 1 авт. Захарійчук М. Д.) (Частина 2 авт. Богданець-Білоскаленко Н. І. Шумейко Ю. М.) |
180 |
4 |
184 |
0 |
0 |
184 |
||
(Частина 1 авт. Кравцова Н. М. Придаток О. Д. Романова В. М.) (Частина 2 авт. Савчук А. С.) |
436 |
23 |
459 |
0 |
0 |
459 |
||
(Частина 1 авт. Пономарьова К. І. Гайова Л. А.) (Частина 2 авт. Савченко О. Я. Красуцька І. В. ) |
638 |
38 |
676 |
0 |
0 |
676 |
||
Большакова І. О. Хворостяний І. Г. |
844 |
39 |
883 |
0 |
0 |
883 |
||
Іщенко О. Л. Іщенко А. Ю. |
130 |
8 |
138 |
0 |
0 |
138 |
||
Остапенко Г. С. Волощенко О. В. Козак О. П. |
115 |
8 |
123 |
0 |
0 |
123 |
||
Чабайовська М. І. Омельченко Н. М. Кожушко С. М. |
187 |
11 |
198 |
0 |
0 |
198 |
||
Всього по предмету |
3245 |
172 |
3417 |
0 |
0 |
3417 |
||
7 |
«Я досліджую світ» підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) |
Бібік Н. М. Бондарчук Г. П. |
223 |
9 |
232 |
0 |
0 |
232 |
Будна Н. О. Гладюк Т. В. Заброцька С. Г. Шост Н. Б. |
294 |
12 |
306 |
0 |
0 |
306 |
||
Волощенко О. В. Козак О. П. Остапенко Г. С. |
778 |
26 |
804 |
0 |
0 |
804 |
||
Воронцова Т. В. Пономаренко В. С. Хомич О. Л. Лаврентьєва І. В. Андрук Н. В. Василенко К.С. |
210 |
7 |
217 |
0 |
0 |
217 |
||
Гільберг Т. Г. Тарнавська С. С. Павич Н. М. |
214 |
8 |
222 |
0 |
0 |
222 |
||
Грущинська І. В. Хитра З. М. Дробязко І. І. |
187 |
6 |
193 |
0 |
0 |
193 |
||
Жаркова І. І. Мечник Л. А. Роговська Л. І. |
1017 |
38 |
1055 |
0 |
0 |
1055 |
||
за редакцією М.С. Вашуленка Єресько Т. П. Безкоровайна О. В. |
193 |
6 |
199 |
0 |
0 |
199 |
||
Іщенко О. Л. Іщенко А. Ю. Баранова Ю. Б. |
130 |
8 |
138 |
0 |
0 |
138 |
||
Всього по предмету |
3246 |
120 |
3366 |
0 |
0 |
3366 |
||
РАЗОМ |
19499 |
800 |
20299 |
0 |
0 |
20299 |
Директор департаменту (начальник управління) освіти і науки Похиляк Ольга Петрівна
Виконавець Телефон (0352) 528856
Вітаємо переможців обласного туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2021»- директора ТЗОШ 28 Вавринів Лілію Анатоліівну і заступника директора, вчителя математики ТСШ 3 з поглибленим вивченням іноземних мов Штокало Марію Леонідівну та лауреатів Конкурсу - Семенець Галину та Паляницю Наталію!!!
Подальших звершень і впевнених перемог творчим, сучасним педагогам громади!!!
Результати опитування учнів 7-9 класів Тернопільських шкіл щодо вибору профілю навчання (січень-лютий 2021р.)
- Всього в опитуванні взяли участь 3 304 учні 7-9 класів, з них - 83% зі шкіл, 14,4% - ліцеїв, колегіуму, 2,6% - гімназії.
- можна відмітити відносно пропорційну участь усіх трьох вікових категорій:
- учнів 7 класів - 33,5%
- учнів 8 класів - 34,2%
- учнів 9 класів - 32,4%
- А також дещо більшу участь дівчат в опитуванні.
- 52,2%- дівчат, 44,8%- хлопців
- 42,3% вказали, що визначились з майбутньою професією, а решта опитаних- ні або не визначились остаточно.
- Щодо галузі знань, яка найбільше цікавить опитаних школярів:
- лідирує гуманітарна (література, лінгвістика, педагогіка, психологія, журналістика)- 22,8%
- 2 місце займає суспільно-наукова (історія, політологія, економіка, право, філософія) , 18, 3%
- 3 місце розділили - природничо-наукова (хімія, біологія, медицина, географія, сільське господарство)- 15, 8% та мистецтво (музичне, театральне, образотворче) -15%
- 4 місце займають точні науки (математика, фізика)- 11%
17% обрали інші галузі (спорт, інформатика, бізнес, робочі спеціальності тощо)
- Цікавим є той факт, що лише 27% опитаних готові змінити навчальний заклад, щоб навчатися за обраним профілем, натомість 45% не хочуть змінювати заклад і 28% не визначились остаточно.
- Що стосується шкіл, на базі яких опитувані хотіли б бачити профільні заклади, то більшість опитуваних обирають заклад, в якому навчаються на момент опитування.
- Серед часто згадуваних закладів було вказано – ТУГ ім.І.Франка, ЗОШ№10, 11, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 26, 27, 28, ТСШ№3,5, 7, 29 , НВК ШПЛ № 2, НВКШЕЛ№9, ТЛ № 21 – СМШ ім. І. Герети, НВКШЛ№6.
- Згадувались респондентами також ЗОШ№ 4,8, 13, 14, 16, 25, НВК ШМЛ № 2, ТСШ№17.
- 57% опитаних обирають ліцей академічного спрямування, 23,5% - професійно орієнтованого, 19,6%- спеціалізованої освіти.
- 39,5% прагнуть навчатися у науковому ліцеї, 28,2%- у мистецькому, 20% - у спортивному та 12,4% - обрали військовий
- З галузей поглибленого вивчення у академічному ліцеї лідирує
- мовно-літературна- 20,5%,
- Друге місце займає мистецька -13,8%
- Третє - громадянська та історична- 12, 6% та інформатична-12,5%
- 9,5% респондентів обрали галузь «фізична культура»
- 8,7% займає технологічна, 8,3% - математична, 8,2% - природнича галузі
- соціальна і здоров’язбережувальна - 5,9%
-
Разом з тим, коли учні самостійно обирали бажаний профіль, їх відповіді дещо відрізняються
Суспільно-гуманітарний, суспільно-науковий, у тому числі-історичний, -26%- Юридичний, правовий-12%
- Філологічний, у тому числі іноземні мови-9%
- художньо-естетичний -7%
- Природничо-науковий ( Хіміко-біологічний, медицина, фармацевтика) 9%
- ІТ-технології- 7%
- Фізико-математичний-9%
- Економічний-5%
- Технологічний, трудове навчання-5%
- Спортивний-7%
- Не знаю, ще не визначився-14%
- 40% респондентів не знають, які профілі є у їхній школі, 1,5% вказали, що у закладі немає профільного навчання.
- Загалом обізнаність опитуваних у наявності профілю в закладі освіти, де вони навчаються, виглядає таким чином:
- Гуманітарний- 21,8%
- Філологічний- 6,3%
- Історичний-– 1%
- Правовий- 7%
- Економічний- 7%
- Інформатика, фізико-математичний – 6%
- Природничо - науковий 7,7%
- Технологічний-1%
- Медичний- 1%
- Мистецький- 1%
- Спортивний- 5%